top of page

שמונה מונחים שכל בעל עסק חייב להכיר - חלק ב

בחלק ב' ניגע בארבעה מונחים אחרונים שכל בעל עסק חייב לדעת.

לקריאת ארבעה מונחים ראשונים לחץ כאן

5. הפניות - Referrals - מדובר בהפניות לאתר שלכם על ידי אתרים אחרים או לקוחות קיימים. היתרון של זה הוא שהלקוח מגיע אלייכם כבר כשהוא שמע דברים טובים ממישהו שהוא מכיר. ברוב המקרים תהליך המכירה ללקוחות אלו יהיה קל יותר.

על מה להקפיד - לשים לב שאתם יודעים בדיוק מאיפה מגיעה ההפניה. כך תוכלו לחזק את מקור ההגעה.

6. עלות רכישה - CAC - Cost Aquisition Cost -הכוונה היא לכמה עלה לכם למכור ללקוח. לדוגמה אם פרסמת ב1,000 שקל וקיבלת 5 לקוחות, אז עלות כל לקוח היא 200 שקל.

המונח הזה מאוד חשוב מכיוון שרק ככה אתם יודעים בדיוק כמה עולה לכם להשיג לקוח חדש. העלות הזאת צריכה להילקח בחשבון כשאתם קובעים תקציבי שיווק.

7. מחזור חיים - CLTV- Customer Lifetime Value -כלומר, כמה כסף תכניסו מאותו לקוח במהלך כל התקופה. זאת אומרת אם השירות שלכם עולה 50 שקלים והלקוח צפוי להשתמש בו בסה"כ 5 פעמים, אז סך הכל תקבלו מהלקוח 250 שקלים.

למה זה חשוב? כי ככה אתם יכולים לדעת בדיוק כמה להשקיע בשיווק. בעזרת CLTV אתם יכולים לדעת כמה כסף בסך הכל תקבלו מהעיסקה הזאת.

8. ענן - Cloud -הכווה היא ששירותי מחשב רבים כמו אי מייל, איחסון וכו' לא נמצאים במקום אחד אלא "מפוזרים" ברחבי האינטרנט.

השימוש בענן נפוץ כבר תקופה ארוכה אך עד לא מזמן היה בשימוש בעיקר של חברות גדולוץ היום כשעלויות השימוש ירדו משמעותית, גם עסקים קטנים יכולים להשתמש בשירות זה.

Working with Coffee

#marketing #socialmedia

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page