top of page

מימון המונים


היום נתמקד בפלטפורמה אחת, התמורה (reward).

הפלטפורמה נועדה לאפשר ליזמים לגייס כסף בתמורה למוצר עצמו או מתנות אחרות.

לצערנו הרב אנחנו נתקלים בהרבה יזמים שחושבים שמספיק שהם יעלו קמפיין באחד האתרים המובילים, הכסף כבר יגיע.

אין דבר רחוק יותר מהאמת.

קחו לדוג' את קיקסטארטר, האתר הגדול ביותר בתחום הזה של מימון המונים. עד כה הוגשו דרכו 248,803 פרוייקטים. הצליחו לגייס כסף רק 37%. מתוכם פחות מ-2,000 גייסו סכום של 100 אלף דולר ומעלה!

בכל רגע יש באתר כ-6,000 פרוייקטים, מה שאומר שהתחרות על תשומת הלב של התומכים הפונציאלים היא קשה וחייבים להתבלט על פני האחרים בכדי להגיע ליעד שלכם.

איך עושים את זה?

יש המון דרכים ואפשרויות. הרבה תלוי בתקציב שלכם, בכוח אדם העומד לרשותכם וכו'.

קבלו 5 טיפים להגעה ליעד שלא קשורים לתקציב (עליו נדבר בהמשך):

1. תפשטו את הרעיון - הרעיון שלכם חייב להיות פשוט. אם הגולש לא הבין תוך שניות מה אתם רוצים ממנו, אז זה לא יצליח. תעבדו על הכותרת, התקציר ועיצוב העמוד על מנת שהרעיון שלכם יהיה ברור לכולם.

2. תשתפו את החברים שלכם - נכון, יש סיכוי שיגנבו לכם את הרעיון אבל זה הסיכון שתהיו חייבים לקחת. כמה שיותר חברים יידעו על הרעיון שלכם, כך תוכלו להפיץ אותו בתפוצה רחבה יותר. מומלץ להתחיל להפיץ לחברים ומשפחה לפחות חודשיים לפני ההשקה הרשמית.

3. יעד גיוס נמוך - תכריזו על היעד גיוס שלכם נמוך ככל האפשר, יש לכך מס' יתרונות:

א. אנשים יאמינו יותר שזה סכום שבאמת תוכלו לגייס ובכך יהיו יותר פתוחים לתרום.

ב. במידה ותעברו את היעד, תוכלו להשתמש בזה גם למטרות שיווקיות.

4. תכננו מראש את המתנות שתיתנו באמצע הקמפיין (stretch goals)- אחת הדרכים לנצל את המומנטום במהלך הקמפיין היא להוסיף מתנות נוספות. תחשבו מראש מה תרצו להוסיף ומתי שיכול למשוך אליכם תורמים נוספים.

5. תמכרו את ה"למה" ולא רק את ה"מה" - אנשים קונים לא רק את המוצר שלכם, הם קונים קודם כל סיפור. לכן תשתפו את התורמים בסיפור של המוצר. איך נולד הרעיון, איזו בעיה אתם חושבים שהוא הולך לפתור? אם יש למוצר או לסיפור שלכם פן חברתי, אל תשכחו לדבר עליו.

טיפ נוסף לסיום הקמפיין

תהיו שמרנים - אל תשכחו שהכסף הוא לא מתנה. יש לכם התחייבות כלפי התורמים וזה המוצר (או המתנות). כשאתם רושמים את התאריך בו הם יקבלו את המתנה שהבטחתם, קחו בחשבון כל עיכוב אפשרי. אתם לא רוצים להתחיל להתעסק עם לקוחות ממורמרים כבר על ההתחלה.

לסיכום

מימון המונים הוא אופציה נפלאה לגיוס הון לרעיון שלכם. יש בו המון יתרונות מעבר לכסף. חשוב לזכור שבכל קמפיין יש הרבה אספקטים שצריך לקחת בחשבון וקמפיין אחד לא דומה לשני.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page